Bleinheim Palace,Cream Tea & Fars Dag

Hejsan!
Tar en liten paus ifrån den gigantiska läxhögen och skriver en liten bit om min helg.

Igår följde jag med på utflykten till Bleinheim Palace, nära Oxford, och fick en guidad tur runt i de många rummen. Känns som om jag nästan bara tittar på slott här.. Men detta var otroligt fint, mycket "mysigare" än Windsor och med en underbar trädgård. Försökte fånga känslan genom några bilder men lyckades inte riktigt, kanske för att jag använder min mobilkamera. Men det ger er en idé i alla fall. Inne i slottet fick man inte fota tyvärr.








Efter den härliga tiden i ett kallt men soligt och klart väder i Bleinheim, åkte vi vidare till Burford, en by av många i klassiska Cotswold. Det var mörkt när vi kom fram så man såg inte så mycket utan vi spenderade timmen åt att avnjuta en afternoon cream tea på ett mysigt litet café.
En rätt så bra dag med andra ord.


Till slut, ett STORT grattis till min kära far på denna speciella dag!
Hoppas tårtan var god!




Puss & kram
// Gina


Kommentarer
Postat av: Soffi

Haha du skriver hela tiden "o sen fikade vi.." eller nåt sånt :D LYX! Jag vill också ha afternoon tea..

2009-11-09 @ 17:23:48
URL: http://greenshoes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vackert slott och en härlig gräsmatta det är så man blir sugen skulle nog kossorna säga. I morse försov vi oss så det blev ruschigt värre för att hinna till jobb och skola. Tänker ta det lugnt i kväll, vi jobbade hela helgen i trädgården, städade och tvättade.

Stor kram

2009-11-09 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0