GRATTIS!

Dagens grattis går idag till denna underbara tjej!



STORT grattis på din 20:e födelsedag!

Ses snart igen! Puss o kram


 

International Food Party

Igår var det då dags för den "internationella mat festen" då alla elever på skolan lagade mat från sitt eget land och bjöd på. Lärarna var också med och stod för drycken. Jag och Johanna åkte som sagt var till IKEA för att hitta någon "rolig" svensk mat, slutade med att vi nöjde oss med knäckebröd och Kalles kaviar. Tillsammans med Emma från Uppsala bakade vi sedan chokladbollar och det andra tre svenska tjejerna gjorde kanelbullar.
Vi körde tekniken klara, färdiga, gå! och alla slängde sig över maten på en gång. Mycket bakverk och choklad var det på borden men också mycket mat och ja jag var mätt efteråt!




Känner ni igen loggan?


Mums..



Före...


Före...


...efter!


...efter!


Johanna, Valentina, Emma, Nadine.


Noelia, Lisa och jag.

Imorgon ska jag hälsa på drottningen på slottet i Windsor men även privatskolan Eton.

See u later!

Kram // Gina


P.S. Sandra, jag var bara tvungen att fota detta som ett bidrag till din samling, även fast jag gör det motvilligt - kan inte vara hälsosamt att vara så besatt... ;)


Äntligen!

Äntligen har jag fått tillbaka anslutningen till internet! Den har varit nästan helt borta i flera dagar nu, obeskrivligt irriterande. Vi har tagit upp det med skolan så jag hoppas att det kommer funka nu!

Men, men orkar inte riktigt skriva nu - och har inte heller tid - men tänkte bara göra en snabb uppdatering. Har så mycket läxor den här veckan att jag måste koncentrera mig på dem..

Men tänkte fråga om hjälp till på tors. då vi har internationall food party på skolan, vad kan jag laga för något? (svensk mat då givetvis) Jag och Johanna tänker försöka ta en tur över till Ikea imorgon och se om vi kan hitta ngt - typ knäckebröd eller inlagt sill. Vi har annars tänkt gå på köttbullar, alt. smörgåstårta. Förslag?

Måste ner och äta middag nu innan jag hungrar ihjäl!

Kram på er!
// Gina

En klassiker... ;)

..and this is just brilliant! hahah


Helg igen!


Detta har varit veckans låt.


Vill börja med att be om ursäkt att jag inte skrivit något denna vecka. Vet inte vad jag ska skylla på så jag får nog ta det på min egen lathet. Men det kan ha något med att göra att jag hela tiden glömmer bort mitt lösenord och har säkert ändrat det fem gånger de senaste veckorna. Vet inte vad som hänt med mitt minne...

Men i alla fall, denna vecka har varit rätt lugn, känner mig fortfarande lite krasslig i halsen men är mycket bättre och har gått till skolan alla dagar. I tisdags följde jag med Johanna, Josefine (också från sverige, men vi är jätteduktiga och pratar eng hela tiden - till skillnad från spanjorerna i skolan - fick för mig att jag var i spanien i veckan och försökte börja traggla med spanskan..) och Valentina från Schweiz till the Student Union - huset för univeritetets alla klubbar. De tre hade gått med i Fine Film Society så jag följde med och vart medlem jag med (£4 för hela terminen och de visar film varje vecka). Vi gick dit både tis o tors och såg först Tell no one -fransk drama thriller - lite väl långdragen men spännande och sedan Annie Hall - Woody Allens komedi från 1977. Jag gillar ju inte riktigt hans filmer, med undantag från Vicky, Christina, Barcelona men denna har jag velat se ett bra tag och är glad över att jag äntligen gjort det, och den var rätt så kul.

Vad mer? Jo just det i onsdags följe jag, Lisa och Noelia med på skolans båttur runt hamnen. Grejen var bara att det ÖSregnade och var ISkallt, tack och lov hade båten tak men det var lite svårt av njuta av utsikten då fönstrerna var täckta av regndroppar och imma. Det bästa med turen var nog pubstoppet då vi slog rekord i antalet beställda varma choklad koppar. Men en upplevelse trots allt.

Ikväll skulle vi dra iväg ett gäng tjejer till den mycket uppskattade asiatiska restaurangen Cosmo - där man får äta hur mycket man vill från deras gigantiska buffé - jättegott. Men smarta som vi är kom vi på lite för sent att vi kanske måste boka bord innan vi kommer 8 st en fredagskväll och så klart var det fullbokat. Vi har ännu inte gett de dåliga nyheterna till alla tjejerna men har kommit på en plan B - tacos hemma hos oss. Vi får besöka Cosmo nästa vecka ist. Stackars Lisa har försökt fasta hela dan i väntan på buffén så när nyheten nådde henne begravde hon snabbt sorgen i potatismos med extra ost.

Men det kan nog bli en bra kväll ialla fall!
Hörs snart igen!
KRAM
// Gina

Windy, rainy day

Efter att ha överlevt tre veckor i ett klassrum med nysande, hostande och snoriga elever, har mitt imunförsvar gett efter. Så idag har jag en slapp dag hemma i mitt rum, skulle egentligen följt med Lisa och Noelia (den nya spanska tjejen i vårt hus) på en shoppingrunda men känner att det skulle vara för jobbigt. Bättre att vila upp sig nu så att man mår bra i veckan ist. Känner också att det var ett bra beslut att inte föja med skolan till Cambridge idag. Vädret är också blåsigt och regnigt idag så man missar inte något. 

Här är lite bilder från förra helgen när jag bakade totalt 3 kladdkakor men även ett gäng kokostoppar. Bild också från Browns i torsdags då vi åt afternoon cream tea.




Mmmm...



Mmmm...

Nu ska jag gå ner och hämta en kaka och en kopp te!

See u later!

// Gina


Simply the best!






Grattis säger vi idag, eller rättare sagt om ca en timme, till denna den allra bästa av Sofior och systrar!
Hoppas att du får en underbar födelsedag även utan din kära syster!
Detta firar vi med en massa roliga klipp jag vet du älskar, eftersom du är lika lättroad som jag!




(8.20 in i videon.)

http://www.youtube.com/watch?v=B3tFEoWNv50

Grattis igen!
PUSS & KRAM
// Gina 


RSS 2.0