Regn, regn och sol

Hej!

Det känns som om den här helgen gått jättefort och jag har insett att det bara är 4 veckor kvar här! Hur kan tiden gå så fort?
I fredags i alla fall gick jag för första gången (bättre sent än aldrig) på skolans fredags filmvisning och såg Änglar och Demoner, som jag tyckte var bättre än Da Vinci Koden. Jag och Johanna trotsade regnet en gång till den kvällen för att gå på universitetets Fine Film Society's (där vi är medlemmar) visning av Waltz with Bashir, som var otroligt bra gjord men nog den hemskaste film jag sett. Se den!

Igår då var det upp tidigt igen som gällde för att följa med bussen till Oxford. Det brukar vanligtvis vara en lagom fylld buss som åker iväg på lördagarna, men igår var det två fyllda bussar som lämnade Bristol, populärt med andra ord. Tyvärr har jag lite svårigheter med att beskriva Oxford då jag mest såg insidan av mitt paraply under stadsvandringen - det var STORM = inte bara regnade utan blåste så att man fick välja mellan att bli dyngsur el åka hem med ett trasigt paraply. Men vädret lugnade ned sig ngt på eftermiddagen - då man befann sig inomhus... Men men jag har upplevt mkt av det unika brittiska vädret iaf. Efter vandringen besökte vi Christ Church College där det bästa var att se matsalen och trappan som är med i Harry Potter filmerna. Jag och Judith försökte vara seriösa men kunde inte låta bli att bli helt barnsligt förtjusta.


Rosor fick jag se iaf.


Ett återkommande paraplyproblem.


Trappan!


Stolt Judith.


Matsalen!



Resultatet av denna fantastiska upplevelse.

Idag fick jag äntligen sova ut ordentligt och vaknade av att solen sken in i mitt rum. Kände mig på riktigt bra humör och efter att ha ätit frukost tog jag tåget till den stora tågstationen för att köpa biljett till London i dec. Det var ungefär vid den tidpunkten mitt glada humör dog, eftersom det visade sig att det var stängt! Man kunde endast köpa biljetter för att åka idag, jag hade då redan förlorat en halvtimme på tåget dit och förlorade 40 min och £2 med bussen hem igen (tåget gick bara en ggn i timmen). Så jag kommer hem lagom glad och bestämmer mig för att slänga in en omgång tvätt i maskinen, gör det men visar sig att alla tre paket med tvättmedel är slut men står fortfarande fint uppradade på bänken. Får springa över till Tesco och köpa ett paket, hem igen, råkade hälla i ungefär 5 ggr så mycket tvättmedel som behövs och får försöka rätta till det. Här undrar jag varför jag överhuvudtaget gick upp idag. Lyckas ialla fall få igång maskinen och äter en macka jag också köpte. Tog sedan ett bra beslut om att ta en promenad i den gigantiska parken i eftermiddags solen för att lugna ner mig.
Misstänkter att min fredag den 13 var aningen försenad.


Parken 1


Parken 2

Så nu är jag hemma igen och ska försöka ta mig an läxhögen, som tur är rätt liten idag.
Hoppas ni har det bra!
Kram // gina

Kommentarer
Postat av: Soffi

Haha överdriven glädje p.g.a. Harry Potter :P jag är helt säker på att du o Judith var ungefär lika lyckliga där, eller du var nog lite mer :D

2009-11-15 @ 19:23:17
URL: http://greenshoes.blogg.se/
Postat av: Nathalie

vi ska till london snart!! weihoo :)

jag kan tänka mig hur fittrig du var vid trappan...jag vet nämligrn hur exhalterad jag hade varit :P

puss å kram ses snart på stan!

2009-11-15 @ 20:09:29
Postat av: Nathalie

FNITTRIG ska det vara

2009-11-15 @ 20:10:07
Postat av: Gina

haha ja kände att en korrektion var nödvändig där natta.. :P

och sofia, det får du aldrig veta haha!

2009-11-15 @ 22:09:08
Postat av: Mamma

Hej och hå, du har samma väder som vi, synd men det verkar vart en lyckad tripp (trapp) till och i Oxford. Kul att se bilderna jag känner igen dem från filmerna. Hoppas det gick bra med läxorna och tvätten, passa så de inte löddrar i regnet, fniss fniss.

Godnatt kram

2009-11-16 @ 00:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0