Nu är det jul här i vårt hus

Det faktum att jag var på julmarknad igår och att det idag är första advent, gör att en liten julstämmning börjar infinna sig i mig. Fast den största koncentrationen ligger på mitt första prov, det muntliga, som är på onsdag! Håll tummarna för mig kl 10.51 (tiden är rolig, jag vet).

I fredags spenderade jag en lång tid åt att gråta, först lite stilla, men sedan mer eller mindre hysteriskt. Hur kan man se Titanic utan att bli alldeles blöt? Jag, Judith och Johanna åt middag tillsammans och medan jag gjorde bönsallad bakade dom en sockerkaka (= tillsatte vatten o ägg till en mix) och sedan dekorerade vi den självklart underbart fint.


Stolta bagare.

Igår var jag i Bath med två tjejer från huset, vi gick och kollade på julmarknaden och sen gick jag till the Fashion Museum, som jag verkligen gillade. Gick runt och var helt anfådd av alla underbara skapelser från 1700-tal till idag. Efter det åt vi tillsammans på Jamie Olivers italienska resturang och maten var underbar- likaså inredningen.


Mmmm...

Tillbaka i Bristol mötte jag upp Johanna och Valentina och vi startade kvällen på puben Start the bus, sedan till the Old Duke m. live musik och fortsatte sedan till båten Thekla där de spelade jättebra 60's influerad musik. Jag har seriöst aldrig dansat så mycket i hela mitt liv, det var som ett tre timmar långt friskis & svettis pass. Hur kul som helst.


Valentina & Johanna.

Nu ska jag i väg på lite adventsfika!
Ha de bra!
/// Gina

Kommentarer
Postat av: Soffi

Mamma berättade att ni fick med er en mackapär från restaurangen o så märkte ni när ni kunde gå tillbaka dit o äta :P typ nåt sånt.. smart i alla fall! Du borde ha fotat maten också :D

2009-11-29 @ 22:31:34
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0