Back on track

Äntligen har jag kunnat packa upp och börjat känna mig hemma i mitt rum. Gick och pratade med personalen på skolan igen och de fixade så att ett litet team städare kom hit och städade de tre rummen som var i behov av det. Dock visade det sig att de inte tagit bort något utav grejerna från den förra ägaren utan det fick jag själv göra. Fyllde lätt en och en halv sopsäck med gamla juicepacket, ölburkar, shampoflaskor och papper. Så nu är det äntligen beboligt. Tack! 

Kan inte fatta att det redan är fredag. Känns som om jag varit här hur länge som helst, men samtidigt inte. Man är redan inne i nya vanor. Skolan är bra men intensiv och eftersom jag inte har pluggat på nästan ett år, känner man sig aningen efter, men man kommer väl in i det. Vi börjar 9.15 varje dag och har grammatiklektion med en massa olika övningar och gruppdiskussioner fram till 11 då är det rast i en halvtimme och sedan har man lektion igen (typ ordkunskap) till 12.45 då det äntligen är lunch fram till 14, då man har lektion till 15.30. På måndagar och onsdagar har vi förberedelse inför examen och på tisdagar och torsdagar är det valbar lektion för de högre nivåerna (jag valde British life and culture), på fredagarna har man eftermiddagarna lediga. Det är en väldigt avslappnad stämmning på skolan och lektionerna, vilket känns bra. Nästa vecka kommer fler nya elever, så då kommer klasserna att ändras om igen.

I helgen är det Bristol Festival, som jag och Lisa eller Mei Shin (som hon också heter) köpt biljetter till. Det är mest lokala band som spelar men det ska vara en massa andra aktiviteter också så det blir nog jättekul.

Har inte haft ngn direkt hemlängtan annat än på mornarna när jag precis vaknat. Måsta komma ihåg att ändra alarmsignalet till ngt mindre sentimentalt än det här:


 

Stor kram till er alla!

Nu ska jag ner och äta lite koreansk mat!

// Gina


Kommentarer
Postat av: Soffi

Haha bra låt fast fel tillfälle. Hoppas du får det bra på festivalen :)

2009-09-18 @ 19:59:33
URL: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0