Day 1

Då så, har överlevt dag ett. Somnade igår kväll i nytvättade lakan (tack för att det finns torktummlare) men innehållande obehaglig kudde + täcke. Vaknade och åt frukost med Lisa från Taiwan, det var hennes första dag också så vi hade sällskap till skolan där vi gjorde ett rätt lätt test + intervju. Sedan fick vi en massa info om skolan, staden och aktiviteter. Alla nya studenter (ca 14) gick sedan ut och åt lunch med en lärare som sedan visade oss runt Bristol. Här anses en 30 min lång promenad som kort.. Så vi gick runt i ca 2 h. Lite trött i bena och huvudet efter alltihop, men det känns ändå bra, har inte haft ngra lektioner ännu men alla lärare verkar mkt trevliga och bra. Vill verkligen få studenterna att umgås och känna sig trygga.

Lisa och jag gick sedan för att prata med han som har hand om vårt hus. Vi fick nycklar till de två rummen som saknade dem, jag har tänkt byta rum till ett större en trappa upp. Men det är så otroligt stökigt att jag måste fråga om de inte kan hjälpa till med det. Det är ju inte meningen att jag ska behöva städa innan jag flyttat in. Hade först tänkt ta tag i städningen själv ikväll men upptäckte att det var lite för mkt, så jag bor kvar i samma rum en natt till iaf.


Fina Bristol.



Inte så fina Bristol.

Hit vill jag flytta...



... men kan behövas saneras först.



Ha det bra! God Natt!

// Gina


Kommentarer
Postat av: Soffi

Första bilden såg mysig ut i alla fall :D

2009-09-15 @ 18:51:09
URL: http://greenshoes.blogg.se/
Postat av: Daniella

Åh jätte kul att så snabbt få en uppdatering om ditt nya liv! Du förtjänar helt klart ett nytt eller ett rent rum! Du är saknad här hemma i Sverige.



2009-09-15 @ 18:56:21
Postat av: Ulrika

Ginor!

Jag tyckte alla bilder va fin haha. har jag låga krav elr ere fel på min data?

Gud vad kul att du skriver så mkt. D låter som om d rullar ändå faktiskt!

Hps på uppdatering snart. PUSS

2009-09-18 @ 00:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0